top of page
  • Foto van schrijverRomy

Ik zie je tussen de wolken - Maren Stoffels




Titel: Ik zie je tussen de wolken

Auteur: Maren Stoffels

Uitgever: Uitgeverij Leopold

Aantal pagina's: 159 bladzijdes

ISBN: 9789025870621

Genre: Young Adult

Prijs: €14,99

Waardering: ★★★★☆




 

Flaptekst


Ik kon dit niet zijn, het was een fout. Een storing in mijn hersens, hart of lijf. Wat het dan ook is waarmee je verliefd wordt.


Het gaat niet goed met Lauren. De schoolpsycholoog regelt een stage voor haar in het ziekenhuis. Daar wordt ze gekoppeld aan de doodzieke Casper, een jongetje met leukemie. Als Lauren een andere kankerpatiënt ontmoet, staat haar hele leven op zijn kop. Jasmijn laat haar iets voelen wat ze helemaal niet herkent. Lauren weet alleen dat Jasmijn alles is wat haar vriendje niet is. Zacht, bloedmooi en... een meisje.

 

Recensie


"Ik zie je tussen de wolken" van Maren Stoffels is een boek dat ik al een tijde ongelezen op mijn e-reader had staan. Aan het begin van de maand heb ik dit boek dan ook op mijn TBR lijst gezet en het was nu dan toch echt tijd om het verhaal te gaan lezen.


Dit boek gaat net zoals "Achtste groepers huilen niet" en "Een weeffout in onze sterren" over kanker. Allen is in deze boeken de hoofdpersoon degene met kanker, terwijl in "Ik zie je tussen de wolken" gaat over Lauren die in contact komt met de 8-jarige Casper welke kanker heeft.


Lauren komt namelijk door haar school in contact met Casper. Zij moet zijn buddy worden. Al snel ontstaat er een goede band tussen de twee, waardoor je telkens meer met Casper gaat meeleven. Ook leert Lauren door Casper nog iemand anders met kanker kennen, namelijk Jasmijn. Hier ga ik verder niet te veel over verklappen, hoe het hier tussen gaat moet je toch echt zelf uit gaan vinden.


Ondanks dat dit boek dus een zwaar beladen onderwerp bevat, komt er ook een hoop romantiek in voor. Dit zorgt ervoor dat het boek alleen maar mooier is om te lezen.


De schrijfstijl van Maren vind ik persoonlijk erg prettig. Ik vloog door het verhaal heel en ik wilde ook weten hoe alle verhalen verder gingen.

Wat ik wel jammer vond is dat het verhaal uit vijf grote hoofdstukken bestaat. Op mijn e-reader was het een boek van meer dan 300 bladzijdes en zo zat er dus een hoofdstuk van 100 bladzijdes tussen. Ik ben zelf een hoofdstuk lezer, dus daarom vond ik dit niet zo prettig.


Ondanks dat is dit zeker een boek om gelezen te hebben. Het is een prachtig verhaal!

 

Over de auteur


Maren Stoffels (13 januari 1988, Amsterdam) groeide op in haar geboortestad bij haar ouders en oudere broer Wadse. Zodra Maren kon schrijven deed ze het. Op haar negende maakte ze haar eerste boek, over een eskimootje dat zijn vader zoekt. Via auteur Hans Kuyper zocht ze contact met uitgeverij Leopold. Die publiceerde in 2005 haar eerste boek Dreadlocks & Lippenstift. Na haar debuut zijn er veel boeken verschenen bij dezelfde uitgeverij. Meer dan ooit wil Maren schrijven, schrijven en nog eens schrijven!


Tijdens de schoolbezoeken die ze doet via stichting SSS merkt ze dat de lezers haar boeken vooral leuk vinden omdat ze er zoveel in herkennen. De thema’s in haar boeken zijn o.a. anorexia, gepest worden, homoseksualiteit, verliefdheid, jezelf durven zijn en vriendschap.

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page