top of page
  • Foto van schrijverRomy

Mijn kwaadbloed - Melissa Kremer




Titel: Mijn kwaadbloed

Auteur: Melissa Kremer

Uitgever: Uitgeverij Afonte

Aantal pagina's: 144 bladzijdes (paperback)

ISBN: 9789083108612

Genre: Young adult / Non-fictie

Prijs: €15,00

Waardering: ★★★★★




 

Flaptekst


Melissa Kremer (25) kreeg in 2015 de diagnose leukemie. Ze was daarna een aantal jaar kankervrij, maar in maart 2020 kwam de leukemie terug. Dit keer was er geen genezing meer mogelijk. Ondanks dit onverdraaglijke lot, bleef Melissa altijd zoeken naar lichtpuntjes in haar leven. Schrijven werd haar passie en inmiddels worden haar blogs, verhalen en gedichten gelezen door meer dan 210.000 volgers op Instagram. ‘Mijn kwaadbloed’ is het indringende, ontroerende en inspirerende verhaal van een doorzetter pur sang.’

 

Recensie


Ja, waar zal ik eens beginnen?


Melissa Kremer volgde ik al een tijdje op Instagram. Zij kwam in het nieuws vanwege haar ziekte, namelijk leukemie. Toen zij bekend maakte een boek uit te brengen, wist ik gelijk al dat ik deze wilde gaan lezen. De eerste pre-order was helaas al snel uitverkocht, dus moest ik geduld hebben op de tweede pre-order.

Deze maand was het dan eindelijk zover en mocht ik het verhaal van Melissa gaan lezen. Nooit geweten dat ik dit boek dan ook pas zou lezen op het moment dat zij al was overleden.


Het verhaal begint gelijk heftig. Je krijgt een inkijkje in hoe Melissa de aanloop naar haar diagnose ervaarde en hoe zij hiermee om ging. In alles wordt je meegenomen. In de klachten die zij ervaarde, de ziekenhuisbezoekjes en de emotie die erbij kwamen kijken. Doordat alles zo goed gedetailleerd beschreven was, ging ik steeds meer met Melissa meeleven.


Na de eerste paar hoofdstukken te hebben gelezen, kon ik niet meer stoppen met lezen. Ik heb dit boek dan ook in één ruk uitgelezen en vond het eerlijk gezegd ook wel jammer dat het boek uit was. Ik had nog zoveel meer willen lezen van Melissa.


De schrijfstijl die Melissa gebruikt is erg prettig. Je vliegt door het verhaal heen en je wilt door blijven lezen. Ook is het erg mooi dat Melissa haar eigen gedichten door het verhaal heen gebruikte en achterin het boek daar ook nog ruimte voor had vrijgemaakt. De gedichten zijn erg mooi en aangrijpend en passen helemaal bij het verhaal en bij Melissa.

 

Over de auteur


In 2015 kreeg Melissa Kremer, die werd geboren in Amsterdam en al jaren met haar familie in Hoorn woont, voor de eerste keer de diagnose leukemie. Hier herstelde ze van, maar afgelopen jaar kwam de ziekte terug. In maart hoorde ze dat ze uitbehandeld was en dat zij alleen nog levensverlengend behandeld kon worden. Het was nog maar de vraag of ze Kerst, haar favoriete feestdag, zou halen.

Tijdens de behandeling besloot zij om haar ervaringen met de wereld te delen. Dat begon met het schrijven van een blog op internet, maar moet nu uitmonden in een 150 pagina's tellend boek. "Schrijven heeft er bij mij altijd wel ingezeten", zegt Melissa. "Het was altijd mijn droom om een boek uit te brengen. Alleen wist ik het onderwerp nooit."

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page