top of page
  • Foto van schrijverRomy

10 blind dates - Ashley Elston


Uitgever: Uitgeverij van Goor Aantal pagina's: 271

Prijs: €15,99 Waardering: ⭐⭐⭐⭐⭐

 

Samenvatting


Een hilarische en hartverwarmende YA-romance over vriendschap, liefde en familie.


De filmrechten van 10 blind dates zijn verkocht aan de makers van de Netflix-hit To All the Boys I've Loved Before!


Sophie wil maar één kerstcadeau: een beetje vrijheid van haar overbeschermende ouders. Wanneer die besluiten de kerstdagen ergens anders te vieren, verheugt Sophie zich op wat privétijd met haar vriendje Griffin. Totdat ook Griffin behoefte aan vrijheid blijkt te hebben…

Met een gebroken hart vlucht Sophie naar het huis van haar grootouders, om samen met de rest van haar familie de feestdagen door te komen. Haar oma bedenkt een (niet zo) briljant plan om Griffin te vergeten: de komende tien dagen zal ieder familielid een blind date voor Sophie organiseren. Zo regelt haar nichtje Sara een superknappe jongen én kaarten voor een exclusief feest. En haar gekke tante Patrice bezorgt Sophie de hoofdrol in een levende kerststal – met een jongen die nauwelijks tot haar schouders komt én een krijsende baby. Wanneer Griffin haar toch smeekt om een tweede kans, is Sophie in de war. Zou het kunnen dat ze gevoelens heeft voor iemand anders?

 

Recensie


10 Blind Dates is een boek dat ik heel vaak voorbij heb zien komen en waar heel veel positieve reacties op waren. Omdat ik niet zo heel vaak Romans lees, was het niet zo dat ik dit boek gelijk wilde lezen. Toch vond ik dat dit genre een nieuwe poging waard was en wel met dit boek. Want zeg nou eens zelf, die cover is toch ook gewoon heel erg mooi?


Toen ik begon met lezen wist ik nog niet zo goed wat ik van het boek moest vinden. Ik snapte in eerste instantie de titel ook niet omdat het verhaal begon met Sophie die een relatie heeft, waarom dan 10 blind dates?

Na een paar hoofdstukken gelezen te hebben viel de titel op zijn plaats. Toen de blind dates dan ook eenmaal begonnen, wilde ik elke keer weer weten met wie Sophie op date ging en hoe het af ging lopen. Doordat elk hoofdstuk een nieuwe dag/ date bevatte, wilde je per se het volgende hoofdstuk lezen. Dit zorgde ervoor dat ik door bleef lezen en het boek moeilijk aan de kant kon leggen.


De personages in dit boek worden allemaal zo goed uitgewerkt, waardoor je iedereen goed leert kennen. Zo wordt niet alleen Sophie goed uitgelicht, maar alle andere personages die veel voorkomen ook. Dit zorgt ervoor dat je mee gaat leven met deze personages, wat het lezen dan ook weer leuker maakt.


Verder is de schrijfstijl erg fijn. Doordat het een vlotte schrijfstijl betreft, vlieg je door dit boek heen zonder dat je stukken meerdere keren moet lezen voor je ze begrijpt.

Ik heb eerder 'Dit is ons verhaal' van dezelfde schrijfster gelezen, en ook bij dit boek was het een erg fijne schrijfstijl.

Omdat de boeken die ik tot nu heb gelezen van Ashley Elston mij erg aanspraken, ben ik van plan om zeker meer boeken van deze schrijfster te lezen.

 

Over de auteur


Ashley Elston is de auteur van verschillende romans, waaronder THE RULES FOR DISAPPEARING (een finalist in de categorie Best Young Adult Novel van de International Thriller Awards) en DIT IS ONS VERHAAL. Ze studeerde af met een Liberal Arts-diploma aan de Louisiana State University in Shreveport. Ashley werkte vele jaren als huwelijksfotograaf voordat ze haar hand op het schrijven zette. Ashley woont in Louisiana met haar man en drie zonen.


Ashley wordt vertegenwoordigd door Sarah Davies bij The Greenhouse Literary Agency.

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page