top of page
  • Foto van schrijverRomy

Alles in de wind (Helen grace novelle 1) - M.J. Arlidge


Uitgever: Boekerij

Aantal pagina's: 51 Prijs: €0,99 Waardering: ⭐⭐⭐

 

Samenvatting


De vijftienjarige Jodie arriveert bij haar derde weeshuis. Misschien is dit keer alles anders. Is ze veilig en wordt er goed voor haar gezorgd. Maar de waarheid is dat Jodie niemand meer heeft om haar te beschermen. Ze zal zichzelf moeten verdedigen. Ze zal moeten veranderen.


Alles in de wind geeft fans van M.J. Arlidge een unieke inkijk in de jeugd van inspecteur Helen Grace. Indrukwekkend, gruwelijk en aangrijpend - dit verhaal laat zien hoe Helen Grace is geworden tot de persoon die we nu kennen.

 

Recensie


Ik wil al een hele tijd graag beginnen aan de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. Ik zat dan ook altijd in mijn hoofd met het starten met Iene Miene Mutte, totdat ik erachter kwam dat er twee korte novelles aan voorafgaan. Daardoor ben ik als eerste gaan starten met de novelle 'Alles in de wind'.


Doordat deze novelle erg weinig bladzijdes bevat, lees je deze novelle in een ruk uit. Het weinige bladzijdes, namelijk 51, zorgt er wel voor dat dit boek drie in plaats van vier sterren krijgt. Novelles zijn altijd kort, maar dit is echt heel kort. Hierdoor is dit korte verhaal voor mijn gevoel te snel voorbij en dat doet af aan de spanning die hierin is gestopt. Want ondanks dat het super kort is, is de spanning wel heel erg goed aanwezig. Gedurende de volledige 51 pagina's gebeuren en dingen waardoor je verder wilt lezen en wilt weten hoe het afloopt.


De schrijfstijl van deze novelle is dan ook erg prettig. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en het is vlot te lezen. Hierdoor voelt het al helemaal alsof je maar een paar bladzijdes hebt gelezen.


Al met al vond ik het wel een fijne novelle om te lezen. Hierdoor weet ik nu waar de naam Helen Grace vandaan komt en wat er in haar jeugd is gebeurd.

 

Over de auteur


M.J. Arlidge schrijft al vijftien jaar voor verschillende Britse crimeseries. Iene Miene Mutte was zijn debuut als thrillerauteur en werd lovend onthaald door pers en publiek. Inmiddels heeft hij al zes boeken geschreven met de intrigerende inspecteur Helen Grace in de hoofdrol, waarvan er al zes bij Boekerij in vertaling verschenen.


 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page