top of page
  • Foto van schrijverRomy

Dit is ons verhaal - Ashley elston


Uitgever: Best of YA

Aantal pagina's: 320

Prijs: €19,99 Waardering: ⭐⭐⭐⭐

 

Samenvatting


In dit moordmysterie is niets wat het lijkt


Niemand weet wat er is gebeurd die ochtend in River Point. Vijf jongens gingen het bos in, vier kwamen er terug. Iedereen heeft een motief, maar niemand praat.


Kates bijbaantje bij de plaatselijke assistent-officier van justitie is niet bepaald spannend, totdat haar baas op de grootste zaak wordt gezet die hun stadje ooit gekend heeft. Iedereen heeft het over de jongens van River Point. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wil dat de zaak in de doofpot wordt gestopt. Hij heeft zijn functie namelijk te danken aan hun machtige families.

Kate heeft zo haar eigen redenen om de zaak op te willen lossen en laat het hier niet bij zitten. Maar kan ze de geheimen van de jongens ontrafelen zonder haar eigen geheimen te onthullen? Terwijl Kate gevaarlijk dicht bij de waarheid komt, wordt duidelijk dat niemand is wie hij lijkt. Als Kate niet snel ontdekt wie de echte dader is, komen er levens op het spel te staan… inclusief dat van haarzelf.


Drama, suspense en onverwachte wendingen – een boek dat je niet meer weg kunt leggen! Riverdale en 13 Reasons Why meets John Grisham en Karen McManus.

 

Recensie


Waar zal ik eens beginnen bij dit boek?


Velen van jullie zullen dit boek vast wel voorbij hebben zien komen op verschillende websites, Instagram pagina's en meer. Zelf kwam ik dit boek voor het eerst tegen op Instagram en mijn aandacht werd eigenlijk gelijk getroffen door de mooie en mysterieuze cover. Doordat ik zelf veel op mijn Kobo e-reader lees, was ik een tijdje aan het twijfelen of ik de paperback versie van het boek wilde aanschaffen. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan omdat ik dit boek graag op papier wilde lezen. Zo heb ik uiteindelijk dan ook dit boek in de pre-order gezet en kon ik uiteindelijk niet meer wachten tot ik dit boek binnen had. Op het moment dat het boek door de brievenbus viel, was ik nog bezig in "Bonuskind" (waar ik overigens ook erg van heb genoten). De dag nadat ik "Bonuskind" uit had, ben ik gelijk gestart in "Dit is ons verhaal". Vanaf de eerste pagina was ik gelijk volledig geïnteresseerd in het boek en wilde ik weten hoe het verder ging. Dit zorgde ervoor dat ik dit boek dan ook vrij snel uit had.


De schrijfstijl van dit boek was erg fijn. Sommige stukjes kwam ik iets lastiger doorheen dan andere stukjes, maar dit maakte het ook weer een kleine uitdaging om dit boek te lezen. Ondanks dat vond ik het alsnog een heel goed boek.

Wat mij wel op viel is dat er in sommige zinnen wat woorden waren vergeten in de vertaling, hierdoor klopten de zinnen niet altijd. Dit zorgde ervoor dat ik soms de zin een paar keer moest lezen voordat ik wist wat er stond. Echter, dit kwam maar maximaal vijf keer voor, waardoor het niet storend was. Hier had alleen wel op gelet moeten worden toen het boek werd doorgelezen voordat het werd uitgebracht.


Maar goed. Wat ik onwijs fijn en leuk vond aan dit boek is dat er zowel mysterie, haat, moord, maar ook liefde en vriendschap in terug kwam. Vooral het onderdeel liefde had ik niet verwacht in dit boek. Dit zorgde er echter wel voor dat je wilde weten hoe het verder ging met die liefde en hoe dat samen kon gaan met het verhaal. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik niet kon stoppen met lezen, waardoor het soms ook wel erg laat op de avond werd (oeps).

Verder vond ik dat je een groot deel van de personages ook echt goed leerde kennen, waardoor je meer in het verhaal kwam. Dit zorgde ervoor dat het niet oppervlakkig was, maar juist ook meer diepgang bood. Ik vind dit zelf altijd een pluspunt van een boek.


Uiteindelijk is dit boek boven mijn verwachtingen uitgestegen, wat ervoor zorgde dat dit boek de volledige 5 sterren van mij heeft gekregen.

 

Over de auteur


Ashley Elston is de auteur van verschillende romans, waaronder THE RULES FOR DISAPPEARING (een finalist in de categorie Best Young Adult Novel van de International Thriller Awards) en DIT IS ONS VERHAAL. Ze studeerde af met een Liberal Arts-diploma aan de Louisiana State University in Shreveport. Ashley werkte vele jaren als huwelijksfotograaf voordat ze haar hand op het schrijven zette. Ashley woont in Louisiana met haar man en drie zonen.


Ashley wordt vertegenwoordigd door Sarah Davies bij The Greenhouse Literary Agency.

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!


10 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page