top of page
  • Foto van schrijverRomy

Hell city, laatste halte - Joanne Carlton


Uitgever: Hamley Books

Aantal pagina's: 200 Prijs: €15,99

Waardering: ⭐⭐⭐⭐

 

Samenvatting


Ze ontwaakt in een brandende stad.

Op de eerste dag ontdekken de monsters haar.

Op de tweede dag leert ze zich te verdedigen.

Op de derde dag redt een hond haar leven.

En dat verandert alles.

Hell City. De laatste halte.

 

Recensie


Op het moment dat ik de cover van dit boek zag, wist ik gelijk dat ik dit boek wilde lezen. Want zeg nou eens, die cover is toch prachtig?!


De samenvatting op de achterkant van het boek verklapt nog niet al te veel, dus op deze manier blijft het een klein raadsel wat er gaat gebeuren.

Ondanks dat er nog veel boeken op mijn 'To Be Read' lijst staan, heb ik dit boek wat naar voren geschoven om wat eerder te kunnen lezen.


Laten we eerst beginnen met de schrijfstijl welke ik erg prettig vond. Doordat het vlot geschreven was, las ik er ook vlot doorheen. Er worden geen moeilijke woorden of een verwarrende zinsopbouw gebruikt, wat ervoor zorgt dat je niet terug hoeft te lezen wat er werd gezegd. Ik heb dit boek dan ook in één ruk uitgelezen!


Dan de hoofdpersonage van dit boek. Ik vind het erg jammer dat we het hoofdpersonage niet goed hebben kunnen leren kennen. Gelijk vanaf de eerste bladzijde bevindt zij zich in Hell City, wat voor mij een beetje verwarrend was. In eerste instantie dacht ik dat er een deel van het boek miste. Uiteindelijk was ik eraan gewend dat zij zich in Hell City bevond en dat we niet wisten wat er aan vooraf was gegaan. Voor mij hadden we dus het hoofdpersonage wat beter kunnen leren kennen voorafgaand aan het verblijf in Hell City.

Ondanks dat we het hoofdpersonage niet echt kenden, was het einde wel enorm verrassend. Hierin kom je namelijk meer te weten over haar achtergrond en haar verblijf in Hell City (meer ga ik niet verklappen over het einde).


Ik heb, zoals je aan het plaatje kon zien, zelf het e-book gelezen. In de hardcover versie komen tekeningen van de monsters naar voren, welke in niet gezien worden in het e-book. Dit vond ik wel jammer, want nu moest ik mij in gaan beelden hoe deze monsters eruit zagen. Gelukkig was de beschrijving best gedetailleerd waardoor je je enigzins een beeld kon vormen.


Doordat ik heel veel had verwacht van dit boek en daardoor het begin een beetje tegen viel, geef ik dit boek 4 sterren. Zeker niet slecht voor een boek van maar 200 pagina's.

 

Over de auteur


Joanne Carlton is een divers auteur. Zij schrijft al voor zolang ze zich kan herinneren in verschillende genres. Zij pende aanvankelijk in het Nederlands onder de auteursnaam Sandra J. Paul, tot ze besloot om haar aloude droom, Engelstalige boeken te schrijven, na te jagen.

Gedurende vele jaren publiceerde ze Engelstalige kortverhalen die ze online plaatste. Ze schrijft (meestal) psychologische, paranormale verhalen in een hedendaagse setting.


In 2017 debuteerde zij met het pakkende Heart-Beat, naar aanleiding van het overlijden van haar vader en haar zus. Dit werd later vertaald naar Hart-Slag, wat de prijs won voor Young Adult van het jaar bij de boekengroep Thrillers and More. 

In 2018 volgde de spannende thriller Kill Me Again, deze werd nooit vertaald. In 2019 verscheen Dust, een psychologische end-of-the-world thriller die vertaald werd als Stof. Eind maart 2020 verschijnt Hell City, een paranormale novelle die simultaan in het Engels en het Nederlands zal verschijnen.

Joanne schrijft daarnaast ook Flash Fiction (zeer, zeer korte verhalen) en novelles. Zij schreef belangeloos mee aan Thuisloos.

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page