top of page
  • Foto van schrijverRomy

Iene Miene Mutte (Helen Grace #1) - M.J. Arlidge


Uitgever: Boekerij Aantal pagina's: 384 Prijs: €7,50 Waardering: ⭐⭐⭐⭐⭐

 

Samenvatting


Helen Grace is de heldin van de populaire thrillerreeks van M.J. Arlidge. Ze is een geharde rechercheur die motor rijdt en zich het liefst alleen door het leven slaat, maar wordt achtervolgd door persoonlijke demonen die haar af en toe zelfs in een depressie dreigen te storten. Toch is zij onmisbaar in de strijd tegen psychopaten die Southampton blijven teisteren en onschuldige slachtoffers maken, op gruwelijke wijze…

 

Recensie


De Helen Grace serie was een serie waar ik al heel lang heel graag aan wilde beginnen, mede door alle goede verhalen die ik erover had gelezen. Na de novelles te hebben gelezen was het dan eindelijk zo ver om aan deel 1 te beginnen, namelijk 'Iene Miene Mutte'. En wat heb ik genoten van dit boek! Vanaf bladzijde één zat ik volledig in het verhaal en kon ik niet meer stoppen met lezen. Ik moest mijzelf echt dwingen om mijn e-reader weg te leggen om te gaan slapen.


Gelijk vanaf het begin van dit boek wordt de titel duidelijk. Hierdoor valt eigenlijk gelijk alles op zijn plek en blijf je niet gissen waar de titel nu eigenlijk op duidt. Dit vond ik zelf erg prettig, al kan het natuurlijk ook altijd een leuk raadsel zijn om te raden waar de keus voor de titel vandaan komt.


Ik zal beginnen bij de personages. Er komen enorm veel personages voor in dit boek, maar alsnog worden alle personages goed uitgelicht en leer je ze allemaal stuk voor stuk goed kennen. Doordat alle personages zo goed worden uitgelicht, ging ik ook echt meeleven met de personen. Dit zorgde ervoor dat ik scenario's in mijn hoofd ging maken en het mij ook raakte als het niet op de manier waarop ik dacht dat het ging gebeuren gebeurde.


Verder is de schrijfstijl van M.J. Arlidge ook onwijs prettig. Door de korte hoofdstukken en de vlotte schrijfstijl vlieg je door dit boek heen, waardoor het eerder minder pagina's lijken dan dat het daadwerkelijk zijn. Dit boek was voor mijn idee dan ook veel te snel uit, maar hierdoor heb ik wel onwijs veel zin om deel 2 te gaan lezen.


Al met al vind ik deel 1 van de Helen Grace serie een aanrader!

 

Over de auteur


M.J. Arlidge schrijft al vijftien jaar voor verschillende Britse crimeseries. Iene Miene Mutte was zijn debuut als thrillerauteur en werd lovend onthaald door pers en publiek. Inmiddels heeft hij al zes boeken geschreven met de intrigerende inspecteur Helen Grace in de hoofdrol, waarvan er al zes bij Boekerij in vertaling verschenen.


 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page