top of page
  • Foto van schrijverRomy

Klikspaan (Helen grace #4) - M.J. Arlidge







Titel: Klikspaan

Reeks: Helen Grace #4

Auteur: M.J. Arlidge

Uitgever: Boekerij

Aantal pagina's: 448 (paperback)

Prijs: €10,99 (paperback)

Waardering: ★★★★★







 

Flaptekst


Inspecteur Helen Grace heeft zoiets nog niet eerder meegemaakt: zes branden in vierentwintig uur, met twee doden en meerdere gewonden als gevolg. Dit moet opzet zijn, en het lijkt erop dat iemand de stad tot de grond toe wil laten afbranden.


Grace doet met haar team onderzoek in de rokende puinhopen van de stad. Waar is de pyromaan die dit op zijn geweten heeft? Waarom maakt hij juist deze slachtoffers? Iedereen kan zijn volgende doelwit zijn. Eén fout kan het einde Helens carrière betekenen, en in steeds meer gebouwen breekt brand uit. Ondertussen moet Helen ook haar eigen demonen zien te verslaan...

 

Recensie


Klikspaan is het vierde boek in de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. De eerste drie boeken vond ik heel goed en heb ik met veel plezier gelezen. Nu was het dan tijd voor boek 4. Dit deel gaat over meerdere branden die meerdere doden en gewonden veroorzaken. Helen Grace gaat met haar team op zoek naar de dader, oftewel de pyromaan.

Dit boek heb ik net zoals de eerste drie delen als e-book gelezen.


Gelijk vanaf het begin van het boek zat ik in het verhaal. Dit zorgde ervoor dat ik niet in het verhaal hoefde te komen en dat ik dit boek vrij snel uit heb gelezen. De hoofdstukken zijn kort, de schrijfstijl is prettig en de opbouw van het boek is ook goed. Dit zorgt ervoor dat je door het boek heen vliegt en niet kan stoppen met lezen. Je moet en zal weten hoe dit boek verder gaat en of het Helen Grace en haar team lukt om de pyromaan te vinden.


Gedurende dit boek heb ik meerder keren gedacht dat ik op het juiste spoor zat en dat ik wist wie de dader was. Toch had ik dit telkens weer fout. Hierdoor was ik op het eind van het verhaal wel heel verbaasd over wie dan wel de echte dader was. Tevens zag ik de grote plottwist aan het eind totaal niet aankomen.


De personages die in dit boek worden beschreven krijgen een duidelijke beschrijving. Hierdoor ga je ook meeleven met de personen die deze vreselijke daden overkomt. Het is ook fijn dat de personages aan het begin van het boek ook nog tussendoor en aan het einde naar voren komen. Hierdoor worden deze niet vergeten en spelen ze een grote rol in het verhaal.


Ik kijk er naar uit om deel vijf te gaan lezen.

 

Over de auteur


M.J. Arlidge schrijft al jaren scenario's voor verschillende Britse crimeseries. Iene Miene Mutte was zijn debuut als thrillerauteur en werd lovend onthaald door pers en publiek. Inmiddels speelt de intrigerende inspecteur Helen Grace de hoofdrol in meerdere van zijn boeken.



 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page