top of page
  • Foto van schrijverRomy

Piep zei de muis (Helen Grace #2) - M.J. Arlidge

Bijgewerkt op: 28 feb. 2021


Uitgever: Boekerij Aantal pagina's: 384

Prijs: €10,99

Waardering: ⭐⭐⭐⭐⭐

 

Samenvatting


In een leegstaand huis wordt een vermoorde man gevonden. Niet veel later wordt zijn hart bij zijn vrouw en kinderen bezorgd. Maar waarom is een gelukkig getrouwde man midden in de nacht zo ver van huis? De media hebben het over de omgekeerde Jack de Ripper: een seriemoordenaar die aast op vaders met dubbele agenda's. Inspecteur Helen Grace ziet de woede die uit de moorden spreekt. Wat ze niet voorziet is hoe labiel de dader is - of wat haar tijdens het werk aan deze zaak allemaal nog te wachten staat.

 

Recensie


Piep zei de muis is het tweede deel in de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. Bij het eerst boek zat ik er vanaf het begin gelijk in, maar bij dit deel moest ik even inkomen. Dit zorgde ervoor dat het lezen niet zo gemakkelijk ging en het wat langer duurde voordat ik dit boek uit had. Dit kan mede komen doordat ik een beetje in een reading slump zat.


Naarmate ik verder in het verhaal kwam, wilde ik toch echt verder lezen en weten hoe het af ging lopen. Dit kwam mede doordat toen de schrijfstijl voor mijn idee prettiger werd. Zo zat ik op een gegeven moment continu te speculeren over wie de dader kon zijn en had ik ook mijn frustraties bij verschillende daden van de personages. Dit zorgde ervoor dat ik uiteindelijk meer dan 300 pagina's in één keer heb gelezen (als e-book bevat dit boek meer dan 500 pagina's).

De schrijfstijl werd naar mijn idee dus na zo'n 100 bladzijdes een stuk prettiger.


De personages daarentegen waren weer net zo boeiend als in deel één. Dit zorgde ervoor dat ik de personages al kende en nu nog beter leerde kennen, maar dat er ook nieuwe personages in voor kwamen. Zo vond ik sommige personages leuk en sommige vond ik echt vreselijk (maar Helen Grace vond deze ook vreselijk haha).

Elk personage leer je op zijn beurt goed kennen, waardoor je ook weet wat er in hun hoofd om gaat tijdens het onderzoek. Dit maakt het lezen een stuk prettiger en boeiender.


Ook deel 2 vond ik dus weer heel goed en ik kijk nu al uit om deel 3 te gaan lezen!

 

Over de auteur


M.J. Arlidge schrijft al vijftien jaar voor verschillende Britse crimeseries. Iene Miene Mutte was zijn debuut als thrillerauteur en werd lovend onthaald door pers en publiek. Inmiddels heeft hij al zes boeken geschreven met de intrigerende inspecteur Helen Grace in de hoofdrol, waarvan er al zes bij Boekerij in vertaling verschenen.


 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page