top of page
  • Foto van schrijverRomy

Pluk een roos (Helen Grace #3) - M.J. Arlidge

Bijgewerkt op: 14 mrt. 2021







Titel: Pluk een roos

Reeks: Helen Grace #3

Auteur: M.J. Arlidge

Uitgever: Boekerij

Aantal pagina's: 400

Prijs: €11,00 Waardering: ⭐⭐⭐⭐⭐






 

Samenvatting


Een jonge vrouw wordt wakker in een koude, donkere kelder. Ze heeft geen idee hoe ze daar terecht is gekomen, of door wie ze is ontvoerd. En dat is pas het begin van haar nachtmerrie.

In de buurt wordt het lichaam van een andere jonge vrouw gevonden. Ze is nooit opgegeven als vermist, en haar familie heeft zelfs gewoon sms’jes van haar ontvangen. Iemand heeft zich de afgelopen tijd voor haar uitgegeven.

Inspecteur Helen Grace weet dat ze de dader zo snel mogelijk moet vinden. Die is niet alleen gestoord, maar ook slim en vindingrijk. Maar zodra Helen probeert uit te vinden wat de motivatie van de moordenaar is, start een bijna onmogelijke race tegen de klok...

 

Recensie


Pluk een roos is het derde boek in de Helen Grace serie van M. J. Arlidge. Deel twee had ik in 2020 gelezen, dus het was al wel weer tijd om nu deel drie te gaan lezen. De eerste twee delen vond ik heel goed, dus mijn verwachtingen waren hoog. Maar gelukkig werden deze ook waargemaakt.

Dit boek heb ik net zoals de eerste twee delen als e-book gelezen.


Vanaf de eerste bladzijde trok dit boek mij aan en ik wilde dan ook door blijven lezen. En mijn verwachtingen werden dan ook zeker waargemaakt, want ik vond zeker dat er genoeg spanning in dit boek zat.


Bijkomend voordeel is dan wel dat dit boek onwijs lekker wegleest. De schrijfstijl van M.J. Arlidge is namelijk erg prettig. Het is vlot geschreven en dit zorgt ervoor dat je niet telkens terug hoeft te lezen. In dit boek wordt gebruik gemaakt van korte hoofdstukken, wat ik persoonlijk prettig lezen vind. Ik ben echt een hoofdstuk lezer dus dit paste perfect bij mij. Door de korte hoofdstukken heb ik het idee gehad dat er ook een vlot tempo in het verhaal zat en dat er geen langdradige stukken tussen zaten.


De personages worden ook erg goed beschreven. Hierdoor krijg je een goed beeld van wie de personages zijn en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Ook zorgt het ervoor dat je gaat meeleven met bepaalde personages of juist afkeer ertegen krijgt. Een groot deel van de personages die in het boek worden beschreven, komen ook in de eerste twee delen voor. Hierdoor is het wel verstandig om deze boeken ook echt als een reeks te lezen en niet los van elkaar. Ook al zou dit op zich wel kunnen, omdat er in elk boek een ander soort gebeurtenis aan het licht komt.


Ik kijk er naar uit om deel vier van deze serie te gaan lezen.

 

Over de auteur


M.J. Arlidge schrijft al jaren scenario's voor verschillende Britse crimeseries. Iene Miene Mutte was zijn debuut als thrillerauteur en werd lovend onthaald door pers en publiek. Inmiddels speelt de intrigerende inspecteur Helen Grace de hoofdrol in meerdere van zijn boeken.

 

Boek kopen?


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Koop het boek hier!

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page