top of page

Gelezen boeken - Maart 2021

Elke maand plaats ik een overzicht van de gelezen boeken van die maand. Hierbij staan de gegevens van de boeken en een korte recensie van mij.


De boeken die ik in maart heb gelezen zijn:

Titel: Kwijt

Auteur: Sandra J. Paul

Uitgever: Hamley Books

Aantal bladzijdes: 395 (paperback)

ISBN: 9789082893915

Genre: Thrillers/ Spanning

Prijs: €15,00

Waardering: ★★★★☆

Gelezen als: E-book


Korte recensie:

Kwijt was het eerste boek dat ik van Sandra J. Paul las. Ik had hier veel goede recensies over gelezen, dus vond ik het ook wel tijd om deze eindelijk eens te lezen.


Aan het begin vond ik het boek nog wat langdradig en snapte ik er soms nog niet zo heel veel van. Dit zorgde ervoor dat ik was moeilijker in het verhaal kwam. Maar op een gegeven moment viel alles wat meer in elkaar en kom je steeds meer over de personages te weten. Uiteindelijk las ik dit boek dan ook vrij snel uit.


Het verhaal wordt beschreven vanuit 2 perspectieven. Namelijk die van Jim en van Vince. Dit was af en toe even schakelen, maar het zorgde er ook voor dat je vanuit beiden kanten het verhaal kwam te weten.


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: Gegijzeld

Auteur: Chinouk Thijssen

Uitgever: Kluitman

Aantal pagina's: 104 (hardcover)

ISBN: 9789020609653

Genre: Young Adult

Prijs: €8,95

Waardering: ★★★★★

Gelezen als: Hardcover


Korte recensie:

Gegijzeld, de eerste Kluitman novelle van Chinouk Thijssen. Na al haar boeken gelezen te hebben, kon deze natuurlijk niet achter blijven.


Een novelle is een kort verhaal met dus weinig bladzijdes. Best moeilijk dus om een goed verhaal te schrijven. Maar Chinouk presteert het toch! Vanaf de proloog trok deze novelle mijn aandacht en ik heb ‘m dan ook in 1 zit uitgelezen. Eigenlijk best jammer, want het was echt een ijzersterk verhaal.


Het is ook heel prettig dat je het verhaal vanuit 2 perspectieven leest. Namelijk die vanuit Jason en Yasmine. De hoofdstukken zijn niet heel lang wat ook prettig weg leest.


En wie is dat meisje in de gele jas?!


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: Klikspaan

Reeks: Helen Grace #4

Auteur: M.J. Arlidge

Uitgever: Boekerij

Aantal pagina's: 448 (paperback)

ISBN: 9789022580813

Genre: Thriller & Spanning

Prijs: €11,00

Waardering: ★★★★★

Gelezen als: E-book


Korte recensie:

Klikspaan is het vierde deel in de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. De eerste drie delen vond ik ook erg goed, dus ik was weer benieuwd naar dit deel.


In deel 4 gaat het verhaal over een pyromaan die de stad teistert met branden. Gedurende het gehele verhaal gaat Helen Grace op zoek naar de dader van deze branden. Elke keer had ik weer een vermoeden en hoopte ik het goed had, maar telkens bleek dit vermoeden toch weer vals te zijn.


De uiteindelijke dader had ik dan ook niet aan zien komen en de plottwist aan het einde al helemaal niet. De laatste paar hoofdstukken van dit boek zat ik met open mond te lezen. Ik was helemaal verbaasd.


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: Wie denk je wel dat je bent? Auteur: Kaat de Kock

Uitgever: Clavis Uitgeverij

Aantal pagina's: 139

ISBN: 9789044836387

Genre: Young Adult

Prijs: €14,95 Waardering: ★★★★☆

Gelezen als: Hardcover


Korte recensie:

Wie denk je wel dat je bent? is het eerste boek dat ik lees van Kaat de Kock. Het is een kort verhaal van maar 139 bladzijdes met alsnog een goede verhaallijn.


De schrijfstijl van Kaat is erg prettig, hierdoor leest het verhaal vlot weg. De hoofdstukken zijn ook niet al te lang wat ervoor zorgt dat je door wilt blijven lezen.


Sommige delen van het verhaal zijn wat minder spannend en dus iets langdradiger dan de overige hoofdstukken die wel heel spannend waren.


Ik ben benieuwd naar de andere boeken van Kaat.


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: Is dat normaal dokter?

Auteur: Steven van de Vijver

Uitgever: Hijgh & van Ditmar

Aantal pagina's: 229 (paperback)

ISBN: 9789038893969

Genre: Literatuur & Romans

Prijs: €15,50

Waardering: ★★★☆☆

Gelezen als: E-book


Korte recensie:

Klikspaan is het vierde deel in de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. De eerste drie delen vond ik ook erg goed, dus ik was weer benieuwd naar dit deel.


In deel 4 gaat het verhaal over een pyromaan die de stad teistert met branden. Gedurende het gehele verhaal gaat Helen Grace op zoek naar de dader van deze branden. Elke keer had ik weer een vermoeden en hoopte ik het goed had, maar telkens bleek dit vermoeden toch weer vals te zijn.


De uiteindelijke dader had ik dan ook niet aan zien komen en de plottwist aan het einde al helemaal niet. De laatste paar hoofdstukken van dit boek zat ik met open mond te lezen. Ik was helemaal verbaasd.


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: Op het einde gaan ze allebei dood

Auteur: Adam Silvera

Uitgever: Clavis Uitgeverij

Aantal pagina's: 336 (hardcover)

ISBN: 9789044831740

Genre: Young adult/ Romance

Waardering: ★★★★★

Gelezen als: Hardcover


Korte recensie:

“Op het einde gaan ze allebei dood” is een boek dat mijn collega’s mij hebben aangeraden. Ik heb toen de flaptekst gelezen en heb dit boek gelijk aangeschaft. Het was daarbij ook het eerste boek dat ik van Adam Silvera ging lezen.


Ondanks dat ik in korte lijnen wist waar het boek over ging, wist ik toch nog niet helemaal wat ik kon verwachten. Maar al snel zat ik volop in het verhaal en wilde ik constant weten wat Mateo en Rufus nog gingen doen. Bij elke gebeurtenis dacht ik weer: is dit het dan?


Dit boek heeft de gehele tijd mijn aandacht vast weten te houden en ik vind het jammer dat ik niet eerder wist dat dit een boek was dat ik heel goed zou vinden. De schrijfstijl is dan ook heel fijn, er zijn geen lange hoofdstukken en het leest erg vlot.


Volledige recensie lees je hier.

 

Titel: In slaap gevangen

Auteur: Camilla Grebe

Uitgever: Uitgeverij Cargo Aantal pagina's: 416 (paperback)

ISBN: 9789403176901 Genre: Thrillers & Spanning

Waardering: ★★★★★

Gelezen als: E-book


Korte recensie:

“In slaap gevangen” is weer zo’n boek dat al een tijdje ongelezen op mijn e-reader stond. Ik voelde telkens niet echt de behoefte om aan dit boek te beginnen, maar vond dat het deze maand wel eens tijd werd.

Op mijn e-reader had dit boek 646 bladzijdes, aardig veel dus. Ik had dan ook verwacht dat ik wat langer over dit boek zou doen. Maar niets is minder waar, ik las dit boek snel uit!


Aan het begin leer je de verschillende personages kennen en gebeuren er al de nodige spannende dingen. Hoe verder je in het verhaal zit, hoe spannender het wordt en hoe meer je wilt weten hoe het af gaat lopen. Ik kon dan ook telkens niet stoppen met lezen en was constant aan het speculeren over wat er nou allemaal gebeurde in het verhaal.


Jammer dat ik dit boek niet eerder heb gelezen, want wat is het een aanrader!


Volledige recensie lees je hier.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page